Старокостянтинівський навчально-виховний комплекс
«Спеціалізована школа І ступеня, гімназія»
Старокостянтинівської міської ради
Хмельницької області
імені Героя
України Сергія Михайловича Бондарчука
УРОК МАТЕМАТИКИ
1 КЛАС
ТЕМА:
«Число і цифра 9. Поняття «дев'ятий». Доповнення до 9. Порівняння чисел.
Написання цифри 9. Читання рівностей і нерівностей»
Підготувала:
вчитель початкових класів Шкребтій Л. В.
2015
рік
Тема. Число і
цифра 9. Поняття «дев'ятий». Доповнення до 9. Порівняння чисел. Написання цифри
9. Читання рівностей і нерівностей
Мета:
продовжити формування в учнів поняття «числа», учити писати цифру 9; ввести
поняття «дев'ятий»; учити порівнювати числа в межах 9, доповнювати до 9; розвивати
обчислювальні навички і вміння, увагу, логічне мислення; виховувати акуратність,
бажання допомагати один одному, інтерес до математики
Обладнання:
демонстраційні слайди до уроку, картки,
вірші, казка, казковий герой
Пролунав
уже дзвінок
Починаємо
урок.
Повернемось
обличчям до гостей
Й
привітно скажем «Добрий день!»
2. Привітання
Ми
вам раді, гості добрі,
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
А
тепер сідайте, діти, погляньте один на одного – усміхніться,
передайте
тепло своїх долоньок товаришеві,
погляньте
мені в очі – усміхніться.
(Гра
«Продовж речення»)
- Починається урок…математики.
- До уроку я приготував…підручник, зошит, пенал.
- На уроці сидітиму… тихо.
- Буду слухати…уважно.
- Писатиму …каліграфічно.
- Зошит …триматиму правильно
- Відповідатиму …чітко
4. Отже, девіз нашого уроку: (слайд
4)
Міркуємо – швидко.
Відповідаємо правильно.
Лічимо – точно.
Пишемо гарно.
5. Гість
сьогодні прийшов в клас,
щоб
перевірити всіх нас:
чи
умієм рахувати, цифри в зошиті писати,
чи
знаємо чисел склад. Чи усе у нас на лад?
II. Актуалізація опорних знань
Зустріч казкового героя.
Загадка (слайд
5)
Мишенят він не боїться,
Мріє з ними подружиться.
А маленькі мишенята –
Бешкетливії малята.
(Кіт Леопольд)
А ми з вами покажемо Коту Леопольду, які числа вивчили , як вміємо
лічити і пограємо гру «Живі
цифри» (Діти з коронами) (слайд 6)
Вірші про цифри
1.
Перша цифра – одиниця
–
Гостроноса, ніби спиця!
Позначає
що вона?
Що
предмет один – єдиний:
Голова
у нас одна,
Серце
теж одне в людини.
2.
А оце ось цифра 2 –
В неї кругла голова,
Довгий хвіст, зігнута шийка
Отака, як бачиш двійка.
3.
Ось, як бачиш, цифра три.
Трійку, третій із
значків,
Можна скласти з двох
гачків.
4.
Ось чотири жартівливо
Витинає лікоть вліво.
5.
Вийшла з нами погулять,
Ось погляньте цифра п’ять.
Руку вправо простягнула
Ніжку бубликом зігнула.
6.
Цифра 6 – немов замок.
Знизу круг, вгорі гачок.
7.
Цифра сім, як кочерга,
В неї лиш одна нога.
8.
В цифри 8 – два кільця
Без початку, без кінця.
9.
Цифра 9, чи дев’ятка, -
Наче в цирку акробатка:
Сторчака перевернеться, (Першою
сідає цифра 1, другою 2 …)
Зразу шісткою обернеться.
Щоб знання не загубити,
Треба нам їх повторити
Математична
розминка (слайд 7)
- Назвати числа від
найменшого до найбільшого.
- Яке цифра стоїть на
першому місці? На останньому?
- Назвати сусідів числа
5, 3.
- Назвіть число, що
стоїть перед числом 7?
- Назвіть число, що
стоїть за числом 8.
Діти, Леопольд дуже задоволений вашими відповідями. Ви
вмієте гарно лічити і знаєте порядкову лічбу.
III. Повторення вивченого матеріалу
Кіт Леопольд приготував ще завдання
2
завдання. Весела лічба
• Сім зайчиків сидять (слайд 8)
І
траву вони їдять.
От
іще два прискакали.
Скільки
зайців порахували?
• Під дубочком п’ять
грибочків, (слайд 9)
Під сосною їх чотири.
Скільки разом, полічили?
• Ось до класу на
урок (слайд
10)
Прилетіло 6 сорок.
Три пізніше прибуло.
Скільки всіх сорок було?
А зараз Леопольд
хоче подивитись, як ми вміємо писати цифри. Запрошує попрацювати у зошиті. Зошит свій я відкриваю, навскіс
я його кладу,
Ручку правильно тримаю, сяду рівно, не зігнусь.
До
роботи я берусь.
3
завдання . Робота у зошиті
Продовжимо урок без зупинки
Каліграфічною хвилинкою
(слайд 11)
а)
Написання цифри 9 (слайд 12)
4 завдання
б)
Математичний диктант (учень біля дошки)
- Скільки лапок у котів?
- Скільки в песика хвостів?
- Скільки вушок у зайців?
- Скільки пальців на руці?
- Скільки крил є у лисиці?
- Скільки лапок у синиці?
- Скільки крилець у сови?
- Скільки ріжок у кози?
Перевірка
на екрані (слайд13)
Фізкультхвилинка
(слайд
14)
IV. Повідомлення теми і мети уроку
Казка «Цікаве село»
-
Якось мені довелося побувати в селі, яке мені
здалося цікавим. А чому?У селі 9 хатинок, 9 ґанків, 9 бабусь, 9цуценят,
9 півнів на дев’яти тинах сидять, один
на одного дивляться, розпустили 9 хвостів, кожний хвіст по 9 кольорів.
Кожний півень закукурікав 9 разів. Розбудили півні 9 господарів і 9 господинь.
Замукало 9 корів. Замекало 9 кіз. В селі ранок.
-
Чим цікаве це село?
-
Всього в селі було по 9.
-
Отже, ми сьогодні повторимо склад числа 9, будемо
складати приклади за малюнками, порівнювати числа в межах
9, повторимо геометричні фігури. (слайд 15)
V. Робота над новим матеріалом
5
завдання
1.
Гра «Засели чарівний будиночок»
— Яке число живе у цьому
чарівному будиночку?
— Як ви здогадалися?
--- Заселіть вільні квартири у цьому
будиночку.
— Перевірте, чи правильно
заселили квартири (слайд 16)
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
6 завдання
Робота з підручником (слайд 17)
Вправа 1(с.37)
- Скласти і записати чотири рівності
Вправа 4
Порівняти числа кожної пари
7 завдання
Цікава
геометрія. (слайд 18)
-
Які ви знаєте геометричні фігури? (показ фігур на картках, загадки)
-
З яких геометричних фігур складається котик?
Робота в
парах (слайд 19)
VІ. Підсумок уроку (слайд
20)
-
Ну,що ж, настав час завершувати наш урок.
-
Ви дуже гарно попрацювали. То ж отримали найвищу нагороду «Молодці». Кожен учень
полюбляє чути про себе таке слово. На уроці ви отримали найдорожчий скарб –
знання, які здобуваєте щодня у школі.
Немає коментарів:
Дописати коментар