Уроки

Старокостянтинівський  навчально-виховний комплекс
«Спеціалізована школа І ступеня, гімназія»
Старокостянтинівської міської ради
Хмельницької області
 імені Героя України Сергія Михайловича Бондарчука



УРОК  МАТЕМАТИКИ
1 КЛАС


ТЕМА:
«Число і цифра 9. Поняття «дев'ятий». Доповнення до 9. Порівняння чисел. Написання цифри 9. Читання рівностей і нерівностей»


     




 Підготувала: вчитель початкових класів  Шкребтій Л. В.



2015 рік


Тема.  Число і цифра 9. Поняття «дев'ятий». Доповнення до 9. Порівняння чисел. Написання цифри 9. Читання рівностей і нерівностей
Мета: продовжити формування в учнів поняття «числа», учити писати цифру 9; ввести поняття «дев'ятий»; учити порівнювати числа в межах 9, доповнювати до 9;   розвивати обчислювальні навички і вміння, увагу, логічне мислення; виховувати акуратність, бажання допомагати один одному, інтерес до математики

Обладнання: демонстраційні слайди до уроку,  картки, вірші, казка, казковий герой

         1. Організація класу      (слайд 2)
Пролунав уже дзвінок
Починаємо урок.
Повернемось обличчям до гостей
Й привітно скажем «Добрий день!»
         2. Привітання
Ми вам раді, гості добрі,
         І вітаєм щиро вас.
         І запрошуєм ласкаво
         На урок у перший клас.
А тепер сідайте, діти, погляньте один на одного – усміхніться,
                                    передайте тепло своїх долоньок товаришеві,
                                    погляньте мені в очі – усміхніться.
3. Вправа «Мікрофон» »      (слайд 3)
(Гра «Продовж речення»)
- Починається урок…математики.
- До уроку я приготував…підручник, зошит, пенал.
- На уроці сидітиму… тихо.
- Буду слухати…уважно.
- Писатиму …каліграфічно.
- Зошит …триматиму правильно
- Рахуватиму…швидко
- Відповідатиму …чітко
         4. Отже, девіз нашого уроку: (слайд 4)     
Міркуємо – швидко.
Відповідаємо правильно.
Лічимо – точно.
Пишемо гарно.
         5. Гість сьогодні прийшов в клас,
щоб перевірити всіх нас:
чи умієм рахувати, цифри в зошиті писати,
чи знаємо чисел склад. Чи усе у нас на лад?

II. Актуалізація опорних знань
          Зустріч казкового героя.
           Загадка (слайд 5)
Сьогодні до нас на урок завітав казковий герой. Ви його впізнаєте, якщо загадку відгадаєте:
Мишенят він не боїться,
Мріє з ними подружиться.
А маленькі мишенята –
Бешкетливії малята.
                                      (Кіт Леопольд)

А ми з вами покажемо  Коту Леопольду, які числа вивчили , як вміємо лічити і пограємо    гру «Живі цифри» (Діти з коронами) (слайд 6)
         Ну, ж бо, цифри, станьте в ряд (від 1 до 9)
Вірші про цифри
1.     Перша цифра – одиниця
– Гостроноса, ніби спиця!
Позначає що вона?
Що предмет один – єдиний:
Голова у нас одна,
Серце теж одне в людини.

2.     А оце ось цифра 2 –
В неї кругла голова,
Довгий хвіст, зігнута шийка
Отака, як бачиш двійка.

3.      Ось, як бачиш, цифра три.
Трійку, третій із значків,
Можна скласти з двох гачків.

4.     Ось чотири жартівливо
Витинає лікоть вліво.

5.     Вийшла з нами погулять,
Ось погляньте цифра п’ять.
Руку вправо простягнула
Ніжку бубликом зігнула.

6.     Цифра 6 – немов замок.
Знизу круг, вгорі гачок.

7.     Цифра сім, як кочерга,
В неї лиш одна нога.

8.     В цифри 8 – два кільця
Без початку, без кінця.

9.     Цифра 9, чи дев’ятка, -        
Наче в цирку акробатка:
Сторчака перевернеться, (Першою сідає цифра 1, другою 2 …)
Зразу шісткою обернеться.
1 завдання  Кота Леопольда.
Щоб знання не загубити,
Треба нам їх повторити
Математична розминка (слайд 7)
- Назвати числа від найменшого до найбільшого.
- Яке цифра стоїть на першому місці? На останньому?
- Назвати сусідів числа 5, 3.
- Назвіть число, що стоїть перед числом 7?
- Назвіть число, що стоїть за числом 8.
         Діти, Леопольд дуже задоволений вашими відповідями. Ви вмієте гарно лічити і знаєте порядкову лічбу.

III. Повторення вивченого матеріалу  
  Кіт Леопольд приготував ще завдання
2 завдання. Весела лічба

 
• Сім зайчиків сидять  (слайд 8)
   І траву вони їдять.
   От іще два прискакали.
   Скільки зайців порахували?

   
 • Під дубочком п’ять грибочків,  (слайд 9)
    Під сосною їх чотири.
    Скільки разом, полічили?

 • Ось до класу на урок    (слайд 10)
    Прилетіло 6 сорок.
    Три пізніше прибуло.
    Скільки всіх сорок було?
        
           А зараз Леопольд хоче подивитись, як ми вміємо писати цифри. Запрошує попрацювати у зошиті.          Зошит свій я відкриваю, навскіс я його кладу,
                                                 Ручку правильно тримаю, сяду рівно, не зігнусь.
                                                 До роботи я берусь.
        
3 завдання . Робота у зошиті
         Продовжимо урок без зупинки
         Каліграфічною хвилинкою  (слайд 11)
а) Написання цифри 9 (слайд 12)
           4 завдання
б) Математичний диктант  (учень біля дошки)
-  Скільки лапок у котів?            
-  Скільки в песика хвостів?        
-  Скільки вушок у зайців?          
-  Скільки пальців на руці?         
-  Скільки крил є у лисиці?         
-  Скільки лапок у синиці?          
-  Скільки крилець у сови?
-  Скільки ріжок у кози?              
     Перевірка на екрані  (слайд13) 
                                             Фізкультхвилинка            (слайд 14)

IV. Повідомлення теми і мети уроку
Казка «Цікаве село»
-         Якось мені довелося побувати в селі,  яке мені  здалося цікавим. А чому?У селі 9 хатинок, 9 ґанків, 9 бабусь, 9цуценят, 9 півнів на дев’яти тинах сидять, один  на одного дивляться, розпустили 9 хвостів, кожний хвіст по 9 кольорів. Кожний півень закукурікав 9 разів. Розбудили півні 9 господарів і 9 господинь. Замукало 9 корів. Замекало 9 кіз. В селі ранок.
-         Чим цікаве це село?
-         Всього в селі було по 9.
-         Отже, ми сьогодні повторимо склад числа 9, будемо складати приклади за малюнками,  порівнювати числа в межах 9, повторимо геометричні фігури. (слайд 15)
V. Робота над новим матеріалом
5 завдання
1. Гра «Засели  чарівний будиночок»  
— Яке число живе у цьому чарівному будиночку?
— Як ви здогадалися?
          --- Заселіть вільні квартири у цьому будиночку.
— Перевірте, чи правильно заселили квартири (слайд 16)



VІ. Закріплення вивченого матеріалу
6 завдання
Робота з підручником  (слайд 17)
Вправа 1(с.37)
- Скласти і записати чотири рівності
Вправа 4
Порівняти числа кожної пари

 7 завдання  

 Цікава геометрія. (слайд 18)
-         Які ви знаєте геометричні фігури? (показ фігур на картках, загадки)
-         З яких геометричних фігур складається котик?
Робота в парах (слайд 19)

      
VІ. Підсумок уроку (слайд 20)
-         Ну,що ж, настав час завершувати наш урок.
-         Ви дуже гарно попрацювали. То ж отримали  найвищу нагороду «Молодці». Кожен учень полюбляє чути про себе таке слово. На уроці ви отримали найдорожчий скарб – знання, які здобуваєте щодня у школі.


Немає коментарів:

Дописати коментар